- L'elaboració de les propostes pedagògiques d'aquest projecte atén la diversitat dels nens/es: es tenen en compte els diferents ritmes d'aprenentatge i el desenvolupament de l'autonomia dels infants i es fomenta el treball en equip.Volem oferir els recursos necessaris per a tots els infants independentment de les seves circumstàncies personals, socials, ètniques..., busquem facilitar el desenvolupament integral de tots els nens i nenes potenciant les seves capacitats per tal de que en un futur puguin formar part d'aquesta societat en continua transformació. .
Principis
metodològics:
- Enfocament globalitzador. Aquest enfocament permet que els nens i les nenes tractin les experiències d'aprenentatge de manera global, posant en joc de forma interrelacionada mecanismes afectius, intel·lectuals i expressius.
- Aprenentatge significatiu. Aprendre de forma significativa i amb sentit requereix establir nombroses relacions entre el que ja es coneix i el que s'ha d'aprendre, i té com a conseqüència la integració dels coneixements, la qual cosa permet aplicar el que s’ha après en una situació a altres situacions i contextos.
- Atenció a la diversitat. Tenir en compte la diversitat comporta reconèixer que cada nen o nena és una persona única i irrepetible, amb la seva història, afectes, motivacions, necessitats, interessos, estil cognitiu, etc. Així doncs, la pràctica educativa haurà de ser oberta, diversa i flexible per a poder adaptar-se als nens i les nenes i respectar-ne les diferències personals.
- El joc. El joc és un dels principals recursos metodològics d'aquesta etapa. Per mitjà dels jocs (motors, d'imitació, de representació, expressius, simbòlics, etc.) nenes i nens s'aproximen al coneixement del medi que els envolta, al pensament i a les emocions pròpies i dels altres.
- El paper actiu dels infants. L'activitat infantil és un requisit indispensable per al desenvolupament i l'aprenentatge. Els nens i les nenes d'aquestes edats han d'aprendre fent, en un procés que requereix observació, manipulació, experimentació i reflexió.
- Activitats motivadores i vivencials: perquè ells puguin viure directament les tasques d'aprenentatge. Les activitats proposades estan programades de manera que els infants gaudeixin durant la seva realització, al mateix temps que afavorim la consecució de diverses capacitats que volem assolir.
- Flexibilitat: durant la realització de les activitats ens adaptarem als diversos ritmes evolutius de cada infant.